0487 827 977
Ijsselsteinstraat 24/0001 - 2200 Herentals
0487 827 977

Retail

Verkopen in een Retail omgeving (winkels, automotive, …) is meestal particuliere verkoop (B2C).

Dit vraag om een specifieke benadering en Sales approach en is anders dan bijvoorbeeld verkopen aan bedrijven (B2B).
Eerst en vooral hebben Retail verkopers vaak bijkomende taken dan uitsluitend verkopen: leveringen ontvangen, winkelrekken aanvullen, de winkel op orde houden, …

Vaak is de kans op verkoop zelf een One-shot: de potentiële klant komt vaak de eerste keer binnen, dus is het nu of nooit.
Vraagstelling in het verkoopgesprek is ook hier belangrijk; maar vaak worden vanuit het management ook Up- en Cross Seling verkoop opgedragen.

Echter ontbreekt het in Retail vaak aan doorgedreven en periodiek herhaalde Sales Training, waardoor verkoopresultaten onder de verwachtingen kunnen blijven.

retail
retail

Ook Retail verkopers hebben vaak verkoop targets (KPI’s) die ze dienen te behalen.
Vaak gaat het om:

– Het draaien van een bepaalde omzet
– Het verkopen van bepaalde producten (bv einde reeks of toonzaal modellen)
– Het verkopen van accessoires
– De behoefte ontdekken van, en het verkopen van opties
– Het verkopen van verzekeringen of uitbreidingen van de garantie
– …

Het behalen van bovenstaande targets zorgt voor tevreden klanten, een hogere omzet en zorgt voor een positieve evaluatie en/of commissie.
Desondanks blijft het voor vele Retail- en Automotive verkopers bijzonder moeilijk om dergelijke verkoop targets te behalen.

Kan uw onderneming een Sales Boost gebruiken?

Contacteer ons voor meer info of een vrijblijvende afspraak.

Door middel van Sales Evaluatie kan het actuele niveau op vlak van verkooptechnieken en commerciële vaardigheden alsook de bottlenecks in kaart worden gebracht.

Aan de hand van Mystery Shopping wordt het volledige verkoopgesprek en klantbezoek in kaart gebracht en geanalyseerd.
De resultaten uit deze Sales Evaluatie vormen waardevolle informatie en de basis voor toekomstige Sales Training en Sales Coaching trajecten.

Let wel; het trainen en coachen van Retail verkopers is geen éénmalig gegeven.
Enkel door het periodiek evalueren en trainen van Retail- en Automotive verkopers, kan het niveau en de verkoopresultaten op termijn worden verbeterd.

retail automotive
retail

Of het nu gaat om een keten van winkels, of een concessie van een automerk: het is belangrijk dat de verkoopmedewerkers op hetzelfde niveau presteren.
Klanten verwachten immers een bepaald niveau en continuïteit in de dienstverlening; hier maakt u het verschil met uw concurrent.

SalesBoost Consultancy kan helpen om de verkoopvaardigheden van uw Retail- en Automotive verkopers te evalueren en te optimaliseren. Dit met het oog op een maximale klanttevredenheid en omzet.
Uw klanten verdienen immers de beste service.

Wilt u de commerciële vaardigheden en verkooptechnieken van uw Retail of Automotive verkopers verder ontwikkelen? Neem vandaag contact op voor alle info.